fredag 16 juli 2010

2010-07-16

Med spänd förväntan längtar jag till helgen. Denna helgen skall jag in på nya vatten för min del och grilla med tillsatt träflis, en slags rökning av köttet kan man säga. Planen är att ena dagen göra Hickory rökta revben på liknande sätt som hittas i grillprojektlistan. Den andra grillen för helgen tänker jag köra en bit kött, obestämd sort i skrivande stund, och röka det i Jack Daniel's flawored träflis. Tanken är att BBQn skall göras som de gör det i staterna dvs. grilla flera timmar på låg värme. Ett upplägg som kan bli svår att ta efter så spänningen är på topp. Uppdatering av bloggen lär nog bli av först på måndag men det finns chans för att jag gör det redan på lördagen.

Fram till dess vill jag lägga upp en länk på något smått genialt och extremt häftigt.
Undrar vad det kostar att få en sån tillverkad här i Sverige, såklart med "weberfeber" utskuret...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar