tisdag 31 augusti 2010

Fan mail

Weber Style Accessories

Förutom täta skurar av fan-mail och diverse inbjudan och uppmaningar, till både att göra en grill samt att vara gäst, kommer det in en hel del bilder från bloggläsarna. (utan tvekan dagens överdrift)... Jag har dock fått in två bilder på Weber Style grejer i action.

Nedan ses en eminent Weber pizzasten som med fördel även kan användas till att baka bröd i grillen. Enligt läsaren gestaltar bilden en deg med Mozzarellaost, oliver och salami. Baktid under lock på tog 20-25 minuter på 150-200°, ca 10 minuter mer än vad producenten beskrev. Då WEBER är i princip felfri kan jag misstänka att detta är ett fall av dålig hantering. Alternativt kan jag sträcka mig till att någon var alldeles för nyfiken och tittade in underlocket för ofta.



Artikel nummer två är en sk. Weber grillform som, enligt bild kan nyttjas till att grilla räkor och lax men även grönsaker. Fördelen med denna pryl är att man minimerar risken att godsakerna ramlar mellan gallren och hamnar i glöden. Korgen underlättar hantering av både ömtåliga maträtter samt de av mindre storlek, perfekt vid grillning efter intag av ett par öl eller/och vin.


Jag tackar ödmjukast till LD för dessa blider som både inspirerar och väcker ett nytt sug i mig att grilla. Har en känsla av att något kommer att hamna på min grill inom snar framtid. Kanske en ny omgång ölkyckling?

Har dock ytterligare två sommargrillningar kvar att lägga upp. Dessa gjordes på en annan grill dvs. jag vänstrade lite mot Webern. Men det betydde ju ingenting, det var lite av en sommarflört och jag var ju full ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar